Фестивалът „Роботика за България“ 2017 ще се състои на 17 юни /събота/. Това съобщават организаторите от SAP и ФРГИ.
По време на събитието, което се провежда за втора година, ученически отбори по роботика ще представят своя екип, разработен проект и LEGO робот.
Фестивалът „Роботика за България“ 2017 ще се състои в Експериментариума на София Тех Парк.
Можете да се включите във финалната част на събитието и да проследите екипната игра и награждаването на най-добре представилите се отбори. Програмата стартира в 15.00 ч., в 16.30ч. е награждаването на победителите.
Събитието е безплатно за посещение, но се изисква предварителна
регистрация.
Отборите в програмата „Роботика за България“ са създадени съгласно концепцията на международното състезание за ученици FIRST LEGO League.
Участниците в проявата са предварително селектирани измежду всички над 50 отбора, включени в програмата „Роботика за България“. Участниците са над 120 ученици в 24 отбора от 15 града в страната. Всеки отбор ще бъде оценен от жури за дизайн на робота, екипна игра и представянето на проекта.
Програмата за обучение на ментори „Роботика за България“ се организира по идея и инициатива на SAP и в партньорство с ФРГИ. Инициативата стартира през 2015 г. и се провежда в рамките на вече 2 учебни години. До момента в неяса се включили над 250 ученици от 5 до 10 клас от цялата страна. Отборите са над 50 от 36 училища в 21 града и две села.
Целта на програмата да бъде стимулиран интереса на учениците към науката и технологиите. Едновременно с това им дава възможност за работа в екип. Инициативата „Роботика за България“ е насочена към създаване на необходимите условия за създаване и подготовка на училищни отбори по роботика чрез обучение на ментори.
-> Подробности за подобни инициативи за ученици и ИТ курсове и обучения можете да намерите в Каталога на eSkills For Future.
Цвети Бунова е Мениджър „Публичен сектор“ в БАИТ и е сред изпълнителите на проекти като конкурса „Наградите на БАИТ“ и eSkills For Future, който цели насърчаване на младите хора да се насочат към кариерно развитие в ИТ сектора.
С над 15 г. опит в комуникациите, създаването на съдържание, организацията на събития и връзки с медиите, Цвети намира нови и вдъхновяващи области за развитие като дигиталния маркетинг и технологиите.