„Всички браншови организации се обединихме около промяна в критериите за прием в математическите и професионалните ИКТ гимназии, защото нивото на НВО-то по математика на практика не измерва силния математически талант и повишен интерес в тази област. За нас е важно в тези гимназии да се обучават най-мотивираните и способни младежи, за които високотехнологичният сектор се бори и иска да развива. Следва да има стимул за тези деца да участват в математически състезания и резултатите от тях да се включват в балообразуващата оценка за математическите и професионалните ИКТ гимназии,“посочи Теодора Тодорова. Тя подчерта, че тази стъпка е от съществено значение, защото тези гимназии подготвят ученици, които след това продължават обучението си в технологични направления. Настоящите критерии за прием в математическите гимназии се базират основно на резултатите от Националните външни оценявания (НВО). От една страна, НВО по математика не е създадено да измерва повишените интереси и способности в математиката. От друга страна, тази практика демотивира учениците да участват в математически състезания и олимпиади, тъй като не виждат реална полза от допълнителните усилия. Затова ИТ секторът е единодушен, че резултатите от математически състезания и олимпиади, организирани от МОН, трябва да играят роля в балообразуващата оценка за прием в тези гимназии, които са сред най-желаните от учениците. Предстои предложението на ИКТ сектора да бъде изпратено до Министерството на образованието и науката (МОН) и парламентарната комисия по образование. На дискусията бяха представени данни на Института за пазарна икономика (ИПИ) за тенденциозно намаляване на интереса към математиката. Това е от съществено значение за ИТ сектора, тъй като математиката е в основата на много дисциплини, свързани с информационните техн
Цвети Бунова е Мениджър „Публичен сектор“ в БАИТ и е сред изпълнителите на проекти като конкурса „Наградите на БАИТ“ и eSkills For Future, който цели насърчаване на младите хора да се насочат към кариерно развитие в ИТ сектора.
С над 15 г. опит в комуникациите, създаването на съдържание, организацията на събития и връзки с медиите, Цвети намира нови и вдъхновяващи области за развитие като дигиталния маркетинг и технологиите.