Базарът на професиите ще се състои на 23 и 24 ноември тази година. Проявата се организира за 4-та поредна година от Българската мрежа на Глобалния договор на ООН.
Професиите
С представянето на различни професии Базарът създава възможност за ранно професионално ориентиране на децата и младежите. Събитието насърчава съзнателния избор на професия, която носи удовлетворение. В същото време допринася за решаването на конкретни проблеми и цели да спомогне за превръщането на България в достойно място за реализация.
Част от професиите, които ще бъдат представени пред децата са: инженер (системен, софтуерен, машинен, газов), геолог, архитект енергетик, радиоводещ, журналист, ветеринар, писател и много други.
Програма
Базарът ще се проведе в зала „Джон Атанасов“ на София Тех Парк. Събитието по традиция ще бъде отворен с вход свободен за два дни:
– 23 ноември /петък/ – предназначен САМО за организирани посещения от училища. Задължителна е направата на предварителна регистрация .
– 24 ноември /събота/ – предназначен за свободни посещения от деца със своите родители – регистрация
Представянията на професии ще се проведат по два начина и за две възрастови групи:
– Представяне на професии на интерактивни щандове – подходящи за деца от 8 до 16 години;
– Представяне на професии чрез TED лекции от водещи професионалисти, подходящи за ученици на възраст над 12 години.
Събитието не е подходящо за посещение от деца под 8-годишна възраст.
Базар на професиите – история
Третото издание на проявата, организирана от Българската мрежа на Глобалния договор на ООН, привлече рекорден брой посетители. В двата дни на събитието присъстваха близо 2000 деца, родители и учители, които се запознаха с професии от много сфери на икономиката.
Тук ще намерите кратки описания на различни ИТ професии
Цвети Бунова е Мениджър „Публичен сектор“ в БАИТ и е сред изпълнителите на проекти като конкурса „Наградите на БАИТ“ и eSkills For Future, който цели насърчаване на младите хора да се насочат към кариерно развитие в ИТ сектора.
С над 15 г. опит в комуникациите, създаването на съдържание, организацията на събития и връзки с медиите, Цвети намира нови и вдъхновяващи области за развитие като дигиталния маркетинг и технологиите.