Димитър Василков, отдел Дигитална трансформация в Интер Карс България
– Кой е Димитър Василков?
Завърших бакалавърска степен в МВБУ, със специалност Бизнес администрация, по-късно започнах магистърска степен в НБУ със специалност Софтуерни технологии в интернет. През годините съм имал интереси, свързани с уеб дизайн и програмиране, като съм експериментирал с дребни неща, без да задълбавам в конкретна посока. Имам опит над 12 години в автомобилния бранш, преминавайки през различни стъпки и позиции – от доставчик на авточасти до продуктов мениджмънт и складови запаси.
– С какво се занимаваш сега в Интер Карс и през какъв път си преминал в компанията?
Краткият отговор е – с много и все интересни неща, към момента съм част от отдел Дигитална трансформация на компанията! J
Понастоящем се занимавам с автоматизиране на процеси по подобряването на продуктовите данни в един от международните проекти на фирмата – Marketplace платформа с над 20 милиона продукта. Накратко, процесът представлява анализиране на информацията за продуктите, които се създават в платформата ни и чрез различни автоматизации добавяме ценна информация за тях като артикулни и оригинални номера, и други.
През годините назад, в периода от 2017 г. до 2023 г. имах възможност да работя по няколко много интересни проекта в Интер Карс.
Когато стартирах през 2017 г., в първия работен ден за годината, все още не осъзнавах съвсем къде попадам. Нивото ми на английски не беше много добро (А1/А2), a започвах работа по международен проект с хора от различни държави. Въпреки това получих шанс, като година и половина по-късно проектът, с който стартирах – Motointegrator.com, достигна близо 2000 регистрирани сервиза в страната, с прогресивно увеличаваща се ползваемост от шофьори, които търсят автосервиз близо до тях.
В края на 2018 г. се присъединих към екипа, който разработи основния каталог на Интер Карс и спечели награда за най-голям B2B ecommerce проект в Централна и Източна Европа, базиран на платформата SAP Hybris.
Около година и половина пътувахме до много голяма част от държавите, в които Интер Карс оперира, с една основна цел – имплементирането на новия каталог. Имплементирането на такова приложение в компания от подобен мащаб, изисква синхронизация между много отдели и системи, както и обучението на екип във всяка една от тези държави, който да бъде компетентен в поддръжката и да използва възможно най-голям набор от инструментите, които каталогът предоставя.
През 2019 г. година с нарастването на броя държави, които използват новия инструмент, нарасна и нуждата от допълнителен ресурс, който да бъде въвлечен в обучаване на цялата структура. Тогава
сформирах екип от хора в България,
който да помага на всички държави в групата на Интер Карс в създаването на интерактивно съдържание, с което да улесним нашите клиенти в намирането на специфични продукти. Екипът се състоеше от двама колеги, единият, от които в последствие пое от мен позицията на ръководител, към днешна дата на 6 човека, а другият колега се включи към UX/UI екипа на компанията.
Пътят ми като част от екипа, отговорен за каталога, ме срещна и с управление, и обновяване на продуктови данни в платформата, която е интегрирана към много системи и източници на различен тип данни. Поех и задачата да сформирам UX екип, който да се занимава основно с потребителското изживяване B2B ecommerce инструментите в компанията ни.
Възможностите, които съм видял в компанията и хъса ми за новости и развитие, ме срещнаха с възможността да развивам B2B Marketplace проект в компанията, който стартира през 2022 г. и днес функционира в 7 държави с над 20 милиона продукта.
През всички тези години имах шанса да се докосна до много и различни инструменти за управление на проекти и разработката на софтуер. Успях да развия уменията си в писането на код на Python с цел автоматизации, JavaScript и ReactJS за създаване на дребни приложения за нуждите на различни проекти.
– Как се озова в Интер Карс?
През 2016 г. ме поканиха на интервю за нов и интересен проект, а кандидатурата ми представляваше план-проект за развитието му, който защитих успешно (и с известно потене) пред мениджмънта на Интер Карс България. Така получих възможността да стана част от компанията и да обединя познанията си в автомобилната индустрия с интересите си в разработката на софтуер и управление на проекти.
Пътят не беше лесен, но с желание за развитие и упоритост надскочих себе си много пъти и там, където преди виждах трудности, днес виждам възможности.
Вижте подробности какво прави UX дизайнерът
Цвети Бунова е Мениджър „Публичен сектор“ в БАИТ и е сред изпълнителите на проекти като конкурса „Наградите на БАИТ“ и eSkills For Future, който цели насърчаване на младите хора да се насочат към кариерно развитие в ИТ сектора.
С над 15 г. опит в комуникациите, създаването на съдържание, организацията на събития и връзки с медиите, Цвети намира нови и вдъхновяващи области за развитие като дигиталния маркетинг и технологиите.