Инициативата е в процес на набиране на средства чрез платформа за споделено финансиране
Leadstreet, българската мобилна игра за обучение на деца по предприемачество, ще има и настолна версия. Leadstreet е безплатна и насочена към деца на възраст между 7 и 12 години, посочват създателите й от LeadersPlay. Играта има за цел да предаде на децата основни уроци по предприемачество и да ги научи да бъдат активни по отношение на заобикалящия ги свят.
Leadstreet е разработена така, че да научи децата как да изграждат стратегии, да вземат навременни решения, да си поставят цели и да ги постигат. В основата й е заложена концепцията, че всеки избор, който децата правят, води до някакво дългосрочно последствие. А то, при добре изградена стратегия, ще ги доведе до постигане на крайната им цел.
Към момента LeadStreet e налична за операционни системи Android и iOS. Играта се предлага на български и английски език и може да бъде играна от 1 до 4 души на едно устройство. При избор на един играч, децата играят срещу бот, който се самообучава чрез база данни, съставена от предварително известни и успешни стратегии.
LeadStreet идва като отговор на липсата на достъпно, увлекателно и мотивиращо обучение. Това, което поставя децата в центъра на обучителния процес и им помага да изградят ключови умения от 21 век. От този месец екипът на LeadersPlay стартира
финансиране чрез платформата Indiegogo за изработването на настолна игра LeadStreet.
Всеки, който желае, може да си закупи своята образователна игра, като направи поръчка през сайта за споделено финансиране.
LeadStreet учи децата как да мислят в перспектива и да взимат решения. Да управляват ресурси, да си поставят цели и да ги постигат. Тя създава споделено пространство между родителите и децата. Също така дава възможност на всеки родител може да обясни по достъпен начин колко е важно да умеем да управляваме времето и личните си финансови средства.
Играта поставя децата в среда, в която постоянно трябва да взимат решения, правейки избор измежду различни варианти. Първото им решение започва с избора на герой. Към момента в играта има шест различни героя, всеки от които има своя собствена история и личностни умения. Обикновено децата предпочитат да играят с герой, който е близък по характер до тях самите.
По отношение на финансовата грамотност са заложени два основни урока. Първият е, че парите не са цел, а средство, а вторият – е насочен към изграждането на умения за управление на лични финансови средства.
Макар моделът да изглежда привидно лесен, той оказва изключителни резултати върху децата, посочват създателите на играта. Учи ги да взимат решения, да бъдат целеустремени и да преценяват кога и от какво имат нужда.
Цвети Бунова е Мениджър „Публичен сектор“ в БАИТ и е сред изпълнителите на проекти като конкурса „Наградите на БАИТ“ и eSkills For Future, който цели насърчаване на младите хора да се насочат към кариерно развитие в ИТ сектора.
С над 15 г. опит в комуникациите, създаването на съдържание, организацията на събития и връзки с медиите, Цвети намира нови и вдъхновяващи области за развитие като дигиталния маркетинг и технологиите.