МОН (Министерството на образованието и науката) подготвя Национална програма за възпроизвеждане на най-добрите школи по математика, които подготвят учениците за участие в олимпиади и състезания.
Математическите ни гимназии са ключови, за да бъдем силна страна в ерата на изкуствения интелект. Това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев на среща с директори и учители по математика и информатика от математически и природоматематически гимназии от цялата страна. В дискусията, която се проведе в СМГ „Паисий Хилендарски“, взеха участие и представители на академичната общност и БАН.
За програмата ще бъдат отделени 1 млн. лева. Идеята е най-опитните и добри преподаватели математици да предават уменията си на по-млади учители и те да продължат тяхната успешна работа в школите, които готвят олимпийците ни.
„Трябва да имаме устойчивост и най-добрите ни учители да подготвят тези, които да ги наследят и да разширят дейността им“,
каза министър Вълчев. Той увери, че МОН ще задели достатъчно средства за реализиране на този приоритет. По време на дискусията бяха обсъдени възможностите да се намали нормативът от часове в училищата на преподавателите, които са ангажирани в тези школи, за да имат повече време да се посветят на тях. Обсъдено беше и актуализирането на параметрите в Националната програма „Ученически олимпиади и състезания“.
Ще се търсят възможности за изграждане на нова математическа гимназия в София или за разширяване на базата на СМГ „Паисий Хилендарски“. Това съобщи министър Вълчев по-рано днес по време на кръгла маса в парламента на тема „Образованието на учениците в 5-7 клас на фокус“. Той посочи, че МОН вече разработва мерки за насърчаване изучаването на математика и природни науки в училищата и за стимулиране на бъдещи студенти към тези специалности.

Цвети Бунова е Мениджър „Публичен сектор“ в БАИТ и е сред изпълнителите на проекти като конкурса „Наградите на БАИТ“ и eSkills For Future, който цели насърчаване на младите хора да се насочат към кариерно развитие в ИТ сектора.
С над 15 г. опит в комуникациите, създаването на съдържание, организацията на събития и връзки с медиите, Цвети намира нови и вдъхновяващи области за развитие като дигиталния маркетинг и технологиите.