Само 2 седмици остават до крайния срок за участие в Space Camp Turkey 2022. Това съобщават от Център за творческо обучение, координатор на програмата за цяла България.
Space Camp Turkey 2022
Конкурсът е насочен към ученици на възраст между 11 и 15 години от всички български училища.
За целта до 6 февруари трябва да изпратят есе до 500 думи или видео есе до 5 минути на български или английски език по някоя от трите теми:
- „Телескопът James Webb – нова ера в изследването на дълбокия Космос”,
- „Един мой ден като корабокрушенец на Луната” или
- „Космическата „мода” през последните 60 години – тенденции в космическите костюми”.
Най-добрите кандидатури ще се надпреварват за пълна или частична стипендия за участие (100%, 50% и 25%) в програмата Space Camp Turkey. Лагерът се провежда през летните месеци, с продължителност от 6 дни, изцяло на английски език от специално подготвени обучители и специалисти
Какво е Space Camp Turkey?
Space Camp Turkey е учебно-тренировъчен център за ученици. Посветен е на космическите науки и изследвания и се намира в гр. Измир, Турция. Основната му цел е да мотивира младежи от цял свят да преследват кариера в областта на науката и технологиите.
Занятията в лагера включват реални тренажори и симулатори на живота и работата в Космоса. Участниците научават за подготовката на астронавтите, както физическа, така и интелектуална и психическа.
Чрез интерактивни симулации, свързани с Космоса, младежите развиват умения за работа в екип, ефективна комуникацията и лидерски качества у себе си в динамична и вдъхновяваща среда.
До 2021 година през програмата са преминали повече от 1000 младежи от цяла България, които имат интереси в космическата тематика. След преминаване на програмата участниците получават сертификати, които са високо ценени в голям брой училища и университети по света.
Още информация за инициативи в ИТ сферата
Цвети Бунова е Мениджър „Публичен сектор“ в БАИТ и е сред изпълнителите на проекти като конкурса „Наградите на БАИТ“ и eSkills For Future, който цели насърчаване на младите хора да се насочат към кариерно развитие в ИТ сектора.
С над 15 г. опит в комуникациите, създаването на съдържание, организацията на събития и връзки с медиите, Цвети намира нови и вдъхновяващи области за развитие като дигиталния маркетинг и технологиите.