Рекордните 179 български ученици бяха част от космическия лагер Space Camp Turkey 2022. Участниците бяха разпределени в пет групи се включиха в учебно-тренировъчния галактически лагер по модел на американската галактическа организация НАСА.
Заедно с тях в програмата участваха 9 учители от София, Бургас, Плевен, Павликени и Белослав. Това съобщават от Център за творческо обучение, координатор на програмата за България.
Space Camp Turkey 2022
По време на лагера българските участници съумяха да извоюват голям брой отличия.
Сред тях влиятелната награда Kaya Tuncer “ Right Stuff “ (Кая Тунчер „Правилни неща“), извоювана от осмокласника Максим Стойчев, ученик на СУПНЕ „Фридрих Шилер“, Русе. Медали за изключително представяне Outstanding Camper бяха присъдени на 15-годишните възпитанички на СМГ „Паисий Хилендарски “ – Александрия Чальовски и Йоана Старкова, както и на Ивайло Манолов, на 12 години от ЧОУ „Света София“.
Екипите български възпитаници извоюваха и много отборни награди, посочват още организаторите.
Следващото издание на състезанието се чака да стартира през есента.
От Центъра за креативно образование се надяват да привлекат повече общини в партньорската си стратегия, както и още спонсори. През 2022 г. Центърът за креативно образование е осигурил 53 стипендии. До момента през програмата са преминали над 1000 български младежи с интереси в космическата тематика.
Центърът Space Camp се намира в турския град Измир и е един от двата космически центъра за обучение в света, създадени по модел на NASA. Целта му е да мотивира младежи на възраст от 11 до 15 години да се стремят към кариера в науката и технологиите, и по конкретно в астронавтиката.
Цвети Бунова е Мениджър „Публичен сектор“ в БАИТ и е сред изпълнителите на проекти като конкурса „Наградите на БАИТ“ и eSkills For Future, който цели насърчаване на младите хора да се насочат към кариерно развитие в ИТ сектора.
С над 15 г. опит в комуникациите, създаването на съдържание, организацията на събития и връзки с медиите, Цвети намира нови и вдъхновяващи области за развитие като дигиталния маркетинг и технологиите.