Уроци за развиване на уменията на 21. век разработват учители. Това съобщават от Националния център за безопасен интернет. Те организираха Втората национална конференция за учители за развиване на дигитално-медийната грамотност на учениците.
Конференцията
Над 90 преподаватели от 34 населени места се включиха в методическо-практическата конференция. Проявата беше на тема „Холистичен модел за развиване на дигитално медийната грамотност на учениците на базата на учебните програми и съдържание“.
Събитието се проведе от 22 до 24 ноември във Велико Търново. Това е втората подобна конференция след миналогодишната. През 2018 г. събитието беше с фокус „Как да преподаваме медийна грамотност в училище – методи и практики“.
От 93-ма учители 23-ма са от начален етап (1-4 клас), 27 от прогимназиален етап (5-8 клас) и 43 – от гимназиален етап (8-12 клас).
В рамките на 3 дни учителите имаха възможност да се запознаят с предимствата, проблемите и реалностите на дигиталното поколение. Бяха обсъдени и ролята на образователната система и връзката училище-семейство.
Уроци за развиване на уменията на 21. век
Основната тема на конференцията беше дигитално-медийната грамотност на учениците. Развиването на ключовите умения на 21 век следва да се случва по време на всички образователни етапи. Беше представена методика за развитие на дигитално-медийната грамотност “Начално образование в дигиталната епоха – наръчник на учителя“. Тя е разработена от екипа на Националния център за безопасен интернет заедно с начални учители на базата на учебните програми и учебното съдържание от 1. до 4. клас. Наръчникът цели да предложи метод, чрез който уменията на 21. век могат да се интегрират в ежедневната практика на учителите в рамките на съществуващите учебни програми и съдържание.
Участниците имаха възможност да се включат в различни, интерактивни работилници според предмета и етапа на преподаване. По време на тези работилници те се фокусираха върху ключовите компетентности, по които биха искали да работят със своите ученици. Също така, как да ги интегрират най-добре посредством използването на подходящи методи и подходи в съответствие със стандартизираното учебно съдържание.
Всички учители изработиха уроци както по предмета, по който преподават, така и комбинирани уроци с техните колеги. В същото време взеха предвид междупредметните връзки, предложени от МОН в учебните програми. Беше изтъкнато, че за постигането на задълбочени и дългосрочни резултати е необходимо тези принципи на преподаване да се прилагат системно по време на целият учебен процес. Също така, чрез различни инициативи и дейности да се приобщават и семействата към развиването на уменията на 21. век у децата.
Още информация за още ИТ обучения и инициативи, посветени на уменията на 21. век.
Цвети Бунова е Мениджър „Публичен сектор“ в БАИТ и е сред изпълнителите на проекти като конкурса „Наградите на БАИТ“ и eSkills For Future, който цели насърчаване на младите хора да се насочат към кариерно развитие в ИТ сектора.
С над 15 г. опит в комуникациите, създаването на съдържание, организацията на събития и връзки с медиите, Цвети намира нови и вдъхновяващи области за развитие като дигиталния маркетинг и технологиите.