Над 3 600 ученици от цялата страна са включени в 258 групи по програмиране и роботика. Това съобщи министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков по време на първото издание на Световния фестивал за Лего роботика в Пловдив. По думите му най-много от децата са в София, Пловдив, Варна и Бургас, но клубове има във всички области на страната. Групите са към училищата и центровете за подкрепа на личностното развитие. МОН финансира допълнително провеждането на заниманията, а те се организират според желанията и интересите на учениците.
Заедно с това в България има над 50 клуба по роботика, които се развиват като самостоятелни академии в училища и в университети. Освен в големите градове, съществуват и множество клубове в по-малките населени места като Разград, Кричим, Чирпан и други.
„Подобни инициативи като днешната показват, че с правилен подход обучението може да разпалва интереса и въображението на децата, а това умножава резултатите, които постигат”, подчерта проф. Цоков. Той допълни, че тази цел трябва да бъде заложена и в изграждането на STEM центровете в страната. “Над 2 200 училища ще имат такива центрове благодарение на финансирането от Плана за възстановяване и устойчивост и трябва да ги планираме по начин, който да изведе преподаването на ново, по-високо ниво”, каза още Галин Цоков.
В пилотното издание на фестивала за лего роботика в Пловдив участваха 24-те най-добри отбора от ученици от цялата страна. През целия ден те представиха свои изследователски технологични проекти. Темата тази година беше „Суперсили“ и е посветена на възобновяемите източници на енергия.
По време на фестивала клубът на българските колекционери на Лего представи серия модулни сгради и уникални лични колекции.
Цвети Бунова е Мениджър „Публичен сектор“ в БАИТ и е сред изпълнителите на проекти като конкурса „Наградите на БАИТ“ и eSkills For Future, който цели насърчаване на младите хора да се насочат към кариерно развитие в ИТ сектора.
С над 15 г. опит в комуникациите, създаването на съдържание, организацията на събития и връзки с медиите, Цвети намира нови и вдъхновяващи области за развитие като дигиталния маркетинг и технологиите.