Над 8500 учители са преминали обучения за AI, използване на изкуствен интелект в учебния процес. Обученията са провеждани както онлайн, така и присъствено в училища, съобщават от Приложна академия за образование „Синдео“.
Стремежът към усвояване на нови технологии отразява глобална тенденция – училищата по света постепенно включват изкуствения интелект като инструмент за обучение с акцент върху индивидуализацията на учебния процес и подготовката на учениците за професиите на бъдещето. В България интересът на учителите към тези теми показва желание за активна промяна и готовност за въвеждане на иновации, които надхвърлят традиционното преподаване, посочват от „Синдео“.
В подкрепа на тази тенденция Приложна академия за образование „Синдео“ предлага
безплатно онлайн обучение
„Приложение на изкуствения интелект в образованието“. То е насочено към всички учители, които искат да направят първи стъпки в използването на ИИ в своите часове. Обучението включва практически примери и готови инструменти, приложими директно в училищна среда.
„Учителите проявяват изключителен интерес към теми, които съчетават теория и практика. Те искат не просто да разберат как работи изкуственият интелект, а как да го приложат в своите часове, за да стимулират учениците и да развият дигиталните им компетенции. Най-голям интерес има към онлайн обученията ни, но все по-често училищата ни канят и за присъствени обучения, при които се съобразяваме с конкретните им нужди“, отбелязват от Приложна академия за образование „Синдео“.
От академията посочват още, че се наблюдава устойчива тенденция – все повече учители не само изучават принципите на изкуствения интелект, но и активно ги интегрират в своята методика. Това се изразява в по-персонализирани подходи към учениците, използване на дигитални инструменти за анализ на резултатите и адаптиране на учебните материали според нивата на усвояване.
Според „Синдео“ тези промени водят до по-ангажираща и интерактивна учебна среда, стимулират критичното мислене и креативността на учениците и подпомагат учителите в създаването на по-ефективни стратегии за преподаване. Наблюдаваната тенденция показва, че интересът към изкуствения интелект се превръща в траен елемент от професионалното развитие на педагогическите специалисти и променя начина, по който се възприема учебният процес и подготовката на учениците за бъдещето, заключават от академията.

Цвети Бунова е Мениджър „Публичен сектор“ в БАИТ и е сред изпълнителите на проекти като конкурса „Наградите на БАИТ“ и eSkills For Future, който цели насърчаване на младите хора да се насочат към кариерно развитие в ИТ сектора.
С над 15 г. опит в комуникациите, създаването на съдържание, организацията на събития и връзки с медиите, Цвети намира нови и вдъхновяващи области за развитие като дигиталния маркетинг и технологиите.