Всеки между 14 и 18 години може да спечели очила за виртуална реалност. Това ще е възможно, ако се включи в конкурса за видеоклип на тема за фалшивата информация.
“Don’t fake with me“
“Don’t fake with me” е конкурс за тийнейджърски видеоклипове, които разказват за фалшиви новини и какви са били последствията от тях.
Фалшивите новини са стари колкото човечеството – някога са се предавали от уста на уста, но днес, с помощта на технологиите, се разпространяват изключително бързо. Организаторите очакват примери как те влияят на живота ни, на нашите решения и хората около нас.
Как да участвате?
Конкурсът е отворен за участие на всички тийнейджъри между 14 и 18-годишна възраст.
Желаещите да се включат в надпреварата трябва да потърсят информация за случаи, в които фалшиви новини са се разпространили и какви са били последствията от тях. Свободни сте да направите класация на няколко фалшиви информации, както и да разкриете някоя нова такава.
Видеото трябва да е:
- с продължителност между 5 и 10 минути.
- да представя ясно информацията – кое е истина и кое не и какви са били последствията;
- да показва поне 3 техники за разпознаване на фалшиви новини;
Наградите
Създателите на трите най-добри видеа ще получат очила за виртуална реалност NoonVR от VRstore.bg и картички с добавена реалност от iGreet.co .
Всички видеа, отговарящи на условията на конкурса, ще бъдат публикувани на http://www.teenstation.net
Видеото си изпратете на info@gramoten.li в срок до 28 февруари 2019 г.!
Всички клипове, които отговарят на условията, ще бъдат качени на сайта и на Фейсбук страницата на Коалицията за медийна грамотност.
Проектът “Дни на медийната грамотност 2019” се изпълнява от Център за култура и дебат “Червената къща”, в партньорство с Училища.бг и Перспетика и с финансовата подкрепа на Посолството на САЩ в България.
Още информация за ИТ инициативи и обучения ТУК
Цвети Бунова е Мениджър „Публичен сектор“ в БАИТ и е сред изпълнителите на проекти като конкурса „Наградите на БАИТ“ и eSkills For Future, който цели насърчаване на младите хора да се насочат към кариерно развитие в ИТ сектора.
С над 15 г. опит в комуникациите, създаването на съдържание, организацията на събития и връзки с медиите, Цвети намира нови и вдъхновяващи области за развитие като дигиталния маркетинг и технологиите.