Телерик Академия стартира цялостна програма за продуктови мениджъри в ИТ сектора

Телерик Академия организира първата в България цялостна програма по продуктов мениджмънт, насочена към ИТ сектора. Тя е валидирана от технологични компании като Paysafe, Progress, Skyscanner, Chaos Group и Imperia Online. Лектори в нея ще бъдат едни от най-изявените експерти в областта. Приемът вече е отворен през сайта на Телерик Академия и ще продължи до 9 август.

Водещи практици

Програмата Telerik Academy Upskill Product Management започва на 8 септември. В рамките на три месеца участниците ще усвоят в дълбочина процесите по създаване и управление на успешен продукт. Техни лектори и ментори ще бъдат водещи практици. Главен трейнър в програмата е Мария Рашковска, продуктов мениджър с над 15 години опит в компании като Telerik, Progress и Financial Times. Тя е съосновател на Questups и на българския клон на ProductTank – най-голямата общност за продуктови мениджъри в света.

Сред гост-лекторите ще бъдат Светозар Георгиев, съосновател на Телерик, Телерик Академия и Campus X. Ивайло Иванов, директор „Продуктов мениджмънт“ в базираната в Силициевата долина Leanplum. Весна Стояновска, старши продуктов мениджър в Skyscanner. Алекс Маринов, старши продуктов мениджър в Uber. Диян Михайлов, мениджър на продуктов екип в The Stars Group, и редица други експерти.

Кандидатстване в програмата

Програмата е подходяща за професионалисти от различни сфери като мениджмънт на проекти, бизнес анализ, маркетинг и софтуерно инженерство, които искат да сменят професията си, както и към ИТ предприемачи и продуктови мениджъри в началото на своята кариера. Обучението е насочено и към софтуерни компании, които целят да утвърдят тези компетенции в екипите си, като инвестират в развитието и преквалификацията на своите служители. Кандидатите трябва да попълнят кандидатура и приложат кратка автобиография, както и да преминат онлайн тест по основи на продуктовия мениджмънт.

„Ролята на продуктовите мениджъри е една от най-критичните, които могат да изведат продуктовите компании и софтуерната индустрия на следващото ниво. Но такъв талант липсва в национален мащаб, а възможностите са учене са в движение на работното място или много скъпи курсове в чужбина. Затова съвместно с бизнеса изградихме първата цялостна програма по продуктов мениджмънт с фокус върху практиката и участието на едни от водещите експерти в областта“, коментира Александра Мечкова, изпълнителен директор на Телерик Академия.

Програмата адресира нуждата на ИТ сектора от продуктови мениджъри, които умеят да управляват и контролират целия жизнен цикъл на продукта – от зараждането на идеята до успешната ѝ пазарна реализация. По данни на Product Management Insider в САЩ търсенето на кадри за тази позиция е нараснало с 32% само през последните две години.

Продуктов мениджър: От идея до краен продукт

В рамките на програмата участниците ще усвоят всички ключови умения в областта на продуктовия мениджмънт. Те ще могат да изготвят план и управляват целия процес по създаването на нов или развитието на съществуващ продукт, да анализират пазара и конкуренцията, сегментират и разбират нуждите на потребителите.

Други ключови теми в програмата са изграждане на продуктово позициониране и успешен ценови модел, както и анализ на данни и A/B тестване, на които да се базират посоката и развитието на продукта. След завършване на програмата, участниците ще разполагат с търсения от ИТ компаниите практически опит и ще могат да управляват процеса по създаване на продукт от край до край.